Gerelateerde sportschema┬┤s

Kies een sportschema

Poll

Ga je een sportschema gebruiken?
 

Skeeleren/skaten niveau 2

Hieronder vind je een schema skeeleren voor de gevorderde skeeler.
Dit skeelerschema is opgebouwd uit maarliefst 10 verschillende weken. Iedere week doe je er weer een stapje bovenop. Dit is niet alleen goed voor je figuur, maar ook voor een nog betere conditie!

Het is ook mogelijk om een persoonlijk sportschema aan te vragen! Klik hier voor meer informatie.

Week Skeeleren 10 km/h Skeeleren 15 km/h Skeeleren op maximale snelheid Totaal Frequentie
Week 1 4 x 2 minuten 4 x 8 minuten 4 x 20 seconden 41 minuten 2x per week
Week 2 4 x 2 minuten 4 x 9 minuten 4 x 30 seconden 45 minuten 2x per week
Week 3 4 x 2 minuten 4 x 9 minuten 4 x 40 seconden 46 minuten 2x per week
Week 4 4 x 2 minuten 4 x 10 minuten 4 x 50 seconden 51 minuten 2x per week
Week 5 4 x 1 minuut 4 x 11 minuten 4 x 1 minuut 52 minuten 2x per week
Week 6 4 x 1 minuut 4 x 13 minuten 4 x 1 minuut 60 minuten 2x per week
Week 7 - 4 x 14 minuten 4 x 90 seconden 62 minuten 2x per week
Week 8 - 4 x 15 minuten 4 x 90 seconden 66 minuten 2x per week
Week 9 - 4 x 17 minuten 4 x 2 minuten 76 minuten 2x per week
Week 10 - 4x 20 minuten 4 x 2 minuten 88 minuten 2x per week


*Probeer bij het skeeleren op maximale snelheid de beweging goed onder controle te houden.
Houd minimaal 1 rustdag tussen de dagen waarop je skleelert, zeker als je nog spierpijn hebt van de vorige keer.
Je hoeft het skeelerschema niet tot op de minuut na te streven. Je kunt dit schema ook gebruiken als algemene richtlijn om betere resultaten te boeken, wat je trainingsdoel ook is.